Cześć! Mam na imię Justyna i jestem terapeutą komunikacji 🙂

polski logopeda

Serdecznie witam Cię na mojej stronie. Skoro tu jesteś, to zapewne szukasz pomocy dla swojego dziecka. Świetnie trafiłaś. Być może część odpowiedzi,których szukasz, udzieliłam już na blogu – zapraszam Cię do poczytania. Jeżeli szukasz konsultacji w zakresie wsparcia komunikacji (w tym mowy i wymowy), również jesteś w dobrym miejscu. Sprawdź dostępne opcje terapii w zakładce “Oferta“.

A teraz kilka słów o mnie 🙂

 

Ukończyłam studia licencjackie i magisterskie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Studiowałam filologię polską ze specjalnościami: logopedyczną oraz nauczycielską (studia licencjackie), a potem filologię polską ze specjalizacją logopedyczną (studia magisterskie). Uzyskałam polskie tytuły zawodowe nauczyciela, nauczyciela-logopedy, a potem logopedy dyplomowanego. Moja praca licencjacka dotyczyła specyficznych zaburzeń językowych (SLI / DLD), a pracę magisterską poświęciłam zagadnieniu zaburzeń czytania i pisania u pacjentów z afazją. Obie prace obroniłam na 5 😉 Od początku studiów łączyłam teorię z praktyką, zdobywając doświadczenie w licznych placówkach, które wymieniam poniżej.

Doświadczenie

  • Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju przy Szkole Specjalnej Nr 107 w Poznaniu (IX 2016 – VIII 2018)
  • Kreatywny Ośrodek Terapii KOT w Poznaniu (II 2017 – XI 2018)
  • Logopedis – gabinet w Rogoźnie Wielkopolskim (IX 2017 – XI 2018)
  • Stowarzyszenie “Afazja” w Poznaniu (I 2015 – VI 2016)
  • Logopasja TM (logopedyczna terapia zdalna) (IX 2017 do IV 2018)
  • Klinika Neurologii i Chorób Naczyniowych Układu Nerwowego z Pododdziałem Leczenia Udarów w Szpitalu MSWiA w Poznaniu (praktyki)
  • Gabinet logopedyczny Fazeon (praktyki)
  • Gabinet logopedyczny Logotom (praktyki)
  • Szkoła Podstawowa im. Mieszka I w Drzonowie (praktyki)
  • Wolontariat pod kierunkiem logopedów – wykładowców UAM przez cały okres trwania studiów (praca z dziećmi i dorosłymi z różnymi zaburzeniami mowy).

W XI 2018 r. przeniosłam się do Szkocji, gdzie pracuję z polskimi dziećmi za granicą jako terapeuta komunikacji (Mówergency Terapeuta Komunikacji).

Kursy i Szkolenia

Poniżej znajdziesz niektóre z kursów i szkoleń, które odbyłam. Jestem między innymi certyfikowanym diagnostą KORP i KOLD, pracuję różnymi metodami, dobierając je zawsze do potrzeb i możliwości pacjenta i jego rodziny. W pracy wykorzystuję m.in. elementy metody krakowskiej, AAC oraz terapii miofunkcjonalnej.

  • AAC Wizualne wsparcie rozumienia (Ewa Grzelak, e-learning, 2024)
  • Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia (Ewa Grzelak, II 2024)
  • Terapia Małego Dziecka z ASD (Joanna Pałasz, VIII 2022)
  • Cough Drop jako narzędzie w komunikacji (Edyta Tyszkiewicz IV 2022)
  • Skojarzenia do mówienia (Ewa Grzelak, XI 2021)
  • Mózg – język – komunikacja. III Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna (UAM Poznań, Stowarzyszenie “Afazja” Poznań, XI 2021)
  • Oswojenie ma znaczenie. Holistyczny program terapii karmienia (Agata Kalina, X 2021)
  • Diagnoza i terapia miofunkcjonalna (Aleksandra Rosińska, Katarzyna Wysocka, 2021)
  • Nauczanie języka polskiego jako obcego (Magdalena Dębowska, I – II 2021)
  • Webinar: Rozwój mowy dzieci dwujęzycznych (webinar autorski na platformie Fb w grupie “Teczka Logopedy”, XI 2020)
  • Diagnoza i terapia dysfagii (dr Mira Rządzka, IX 2018)
  •  Szkolenie wraz z uprawnieniami do wykorzystywania narzędzia KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9. roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka (dr Joanna Gruba, IX 2018).
  • Szkolenie wraz z uprawnieniami do wykorzystywania narzędzia KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego – karty do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca życia do końca 9. roku życia (dr Joanna Gruba, IX 2018)
  • Udział w warsztatach „Podstawowe zagadnienia terapii integracji sensorycznej – pomóż mi lepiej zrozumieć świat” (CUD – Montessori, I 2018)
  • Uczestnictwo w wykładzie Anny Marii Pękackiej „Dysfagia – nowoczesna diagnostyka i terapia w chorobach układu nerwowego u dorosłych” (Wielkopolsko-Lubelski Oddział Polskiego Towarzystwa Neurologicznego, XII 2017)
  • Udział w konferencji „(Nie)dyrektywnie” (Stowarzyszenie Na tak, Wydział Pedagogiki Specjalnej UAM, XI 2017 – warsztaty „Postawa inspirująca rozwój” dot. metody SonRise, „Dyrektywnie i po ludzku” dot. terapii behawioralnej)
  • Warsztat „Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu” (Centrum Metody Krakowskiej, X 2017)
  • Udział w wykładach szkoleniowych z cyklu „Praktyczne aspekty pomocy logopedycznej”: „Diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego w oparciu o metodę Neuroflow”, „Opieka logopedyczna nad dzieckiem przedwcześnie urodzonym” (Polski Związek Logopedów Oddział Wielkopolski, X 2017)
  • Warsztat „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)” (Centrum Metody Krakowskiej, VI 2017)
  • Warsztat „Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania” (Centrum Metody Krakowskiej, I 2017)
  • Program Rozwoju Komunikacji Makaton® – poziom podstawowy (B. B. Kaczmarek, Poznań XII 2016)
  • Warsztat „Terapia Neurobiologiczna dla początkujących” (Centrum Metody Krakowskiej, I 2016)
  • Udział w Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej „Mózg – Język – Komunikacja” (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza oraz Polski Związek Logopedów, X 2016)
  • Udział w V i VI Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Akademia Neurologii Wieku Rozwojowego” (Uniwersytet im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, III 2017, IV 2016)
  • Udział w Konferencji „Wokół Rozwoju Dziecka” (Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego, IV 2016),
  • Udział w Konferencji „Wrocławskie Dni Mózgu” 2016
  • Uczestnictwo w seminarium naukowym dla nauczycieli „Seminarium dla Nauczycieli – praktyczne inspiracje” dotyczącym technik skutecznego porozumiewania się oraz pedagogiki Montessori (WSB Poznań, V 2016)
  • Uczestnictwo w Konferencji Naukowo-Szkoleniowej „Autyzm w Szkole. O podążaniu za uczniem z ofertą edukacyjną” (Fundacja „Na Niebiesko” VI 2016)
  • Czynny udział w Konferencji Studencko-Doktoranckiej „Kognitywne aspekty badań nad językiem, literaturą i kulturą” (Uniwersytet Łódzki, IV 2017); referat: „Czy można przestać umieć czytać? O fenomenie czystej aleksji i korelatach czytania w mózgu”
  • Czynny udział w Konferencji Studencko-Doktoranckiej „Przede wszystkim uczeń! Teksty kultury, język, komunikowanie (się)” (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, V 2017); referat: „Uczeń dyslektyczny nie tylko w szkole
Scroll to top